الگوریتم های گوگل برای یوتیوب

الگوریتم یوتیوب چیست و چطور کار می کند؟ یوبر

با این حال در سال 2023 تغییرات جزئی در یوتیوب رخ داده که ارزش بررسی بیشتر را دارد. ما در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با الگوریتم یوتیوب را بررسی خواهیم کرد. در نهایت هم توصیه هایی کاربردی برای هماهنگی بیشتر با این الگوریتم تحویل تان می دهیم. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را یاد بگیرید. یوتیوب همیشه یک هدف کاملا روشن داشته و آن میخکوب کردن هرچه بیشتر مخاطب پای پلتفرمش است.

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که داشتن یک کانال یوتیوب با دیگر انواع بلاگری دارد، در بحث انتخاب موضوع است. زمانی که شما یک سایت دارید، قادر خواهید بود که همزمان تاپیک‌های بسیار مختلفی از حوزه‌های مختلف را پوشش دهید؛ اما زمانی که یک کانال یوتیوب دارید، بهتر است که بر روی یک حوزه موضوعی خاص تمرکز کنید. بی شک امتحان ایده های تازه در فضای یوتیوب همیشه جذابیت زیادی دارد، اما لازم نیست همیشه چرخ را از ابتدا اختراع کنید. گاهی اوقات اعتماد به تجربه دیگران نتیجه بهتری برای تان به همراه خواهد داشت. اولین نکته ای که درباره ساختار ویدئو باید مدنظر داشته باشید، انتخاب تیتر درست است.

همچنین مجازات‌های سنگین‌تری برای تولیدکنندگانی که مکرراً این قوانین را نقض می‌کنند در نظر گرفته شده است. این تغییرات به ایجاد محیطی امن‌تر و سالم‌تر برای تمامی کاربران یوتیوب کمک می‌کند. در این بین ممکن است از خود بپرسید که آیا همه‌چیز بستگی به کاور جذاب ویدئو دارد؟ باید بگویم خیر، این‌طور نیست. نتیجتاً افزایش بازدید و عدم لایک توسط کاربران، تأثیر منفی بر روی کانال و ویدئو‌های شما در یوتیوب خواهد گذاشت. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا کانال خود را به طور حرفه‌ای‌تر معرفی کرده و جذب مخاطبان بیشتری داشته باشید.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کدام کانال‌ها ترافیک را به‌سمت ویدئوهای شما هدایت می‌کنند. ساخت محتوای اورجینال و باکیفیت، یکی از عوامل کلیدی در دیده شدن در یوتیوب است. محتوای اورجینال به معنی ساخت محتوای جدید، منحصربه‌فرد و متفاوت از دیگر محتواها است که کاربران را تشویق می‌کند ویدئوها را تا آخر ببینند. عملکرد الگوریتم یوتیوب نیز به میزان ارتباط کاربران با محتواها و ری اکشن آنها به ویدئوها توجه دارد. تعامل کاربران مانند دیدن ویدئوها تا آخر، لایک‌، کامنت و… است و اینها معیارهایی هستند که بر اساس آن الگوریتم‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. به‌طور خلاصه، الگوریتم یوتیوب سنگ بنای موفقیت این پلتفرم و تماشای محتوای مناسب و جذاب برای کاربران است.

یک صفحه اختصاصی در یوتیوب است که افراد می‌توانند ویدیوهای خود را در آن منتشر و مدیریت کنند. هر کانال به یک حساب گوگل وصل است و محلی برای نمایش تمام محتوای ویدیویی صاحب کانال است. EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. متنی که به‌عنوان «توضیحات» در زیر ویدئوی آپلودشده‌ی خود می‌گذارید، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فرآیند آپلود ویدئو در یوتیوب است؛ پس، به‌هیچ‌عنوان آن را دستِ‌کم نگیرید. در این راستا، باید سعی کنید که در بخش توضیحات ویدئوی خود، متنی دقیق و مناسب از نظر SEO بنویسید تا الگوریتم یوتیوب هدف ویدئوی شما را بهتر و دقیق‌تر تشخیص بدهد.

یوتیوب بزرگترین کانال اجتماعی اشتراک‌گذار فیلم در دنیا و دومین وب‌سایت پر بازدید جهان است. در عوض می‌توانید از شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدئو داخلی همچون آپارات استفاده کنید. در هر صورت همچون گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو و حتی آپارات، کانال یوتیوب نیز در بخش‌های مختلف خود به سئو نیاز دارد. HubSpot Content Strategy ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوایی خود را بهینه‌سازی کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا موضوعات ویدئوهای خود را برنامه‌ریزی کنید و به بهترین نحو محتوای خود را مدیریت کنید.

این موضوع همچنین، فرصت‌های بیشتری را برای نمایش تبلیغات مختلف فراهم می‌کند. مهم‌ترین عوامل، عنوان (Title) و توضیحات ویدئوها (Desicriptions) هستند. عنوان و توضیحات دقیق و جذاب می‌توانند تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی ویدئو داشته‌باشند. علاوه بر این، تگ‌هایی که به ویدئوها اختصاص داده می‌شوند نیز نقش مهمی در توضیح محتوا دارند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود.

6 نکته مهم در رابطه با نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو یوتیوب در این مطلب از بلاگ سلکتک آورده شده و به برخی سوالات پاسخ داده شده است. حساب کاربری ویژه‌ای در یوتیوب است که امکان مدیریت کانال توسط چند نفر و استفاده برای اهداف تجاری یا برندینگ را فراهم می‌کند. درآمد خالصی که یوتیوب به ازای هر هزار بازدید تبلیغ به صاحب کانال پرداخت می‌کند (پس از کسر سهم خودش از تبلیغات). ویدیوهای کوتاه و عمودی کمتر از 60 ثانیه هستند که برای نمایش سریع و جذاب طراحی شده‌اند. هرچه تعداد سابسکرایبرهای شما بیشتر باشد، اعتبار و بازدید کانال شما افزایش می‌یابد.

به‌یاد داشته باشید که یوتیوب یک پلتفرم پیچیده است و موفقیت در آن نیازمند زمان، صبر، و استراتژی‌های صحیح است. امیدوارم این نکات به شما در ارتقای عملکرد کانال ویدئویی‌تان کمک کند و راه شما را برای موفقیت هموار سازد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از این موضوع غافل می‌شوند و در آخرین مرحله از تولید ویدیو، تیترو تامنیل را انتخاب می‌کنند. اما باید برعکس عمل کنید و به تیترو تامنیل همانند بیل‌بردی نگاه کنید که باید هرچه بیشتر توجه کاربران را جلب کند. برای کسانی که به دنبال بهبود مهارت‌های خود در این زمینه هستند، تاد توصیه کرد که ویدیوهای آموزشی بیشتری در این حوزه تماشا کنند. او همچنین لینک ویدیوهای آموزشی مفیدی را در توضیحات ویدیوهای خود قرار می‌دهد تا به سازندگان محتوا کمک کند تا در زمینه ساخت تیتر و تامنیل بهتر عمل کنند.

یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. الگوریتم دزد دریایی که با عنوان Goolgle pirate شناسایی می‌شود، یکی از الگوریتم‌های گوگل است که حقوق کپی رایت را نقض می‌کند. در سال ۲۰۱۲ آن را معرفی کردند تا دنیای وب، محیط بهتری برای رضایت کاربران داشته باشد. در واقع به منظور حق کپی رایت است که باعث می‌شود شما تشویق شوید تا یک محتوای یونیک و منحصر به فرد داشته باشید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید که هرگونه تصویر، ویدیو و متن کپی شده را حذف می‌کند.

به همین دلیل، شما باید فراتر از بهینه‌سازی ابرداده‌های ویدئوهای خود بروید. شما همچنین نیاز دارید تا بینندگان را با استفاده از تکنیک‌های متنوعی نگه دارید. برای شروع، باید یک مقدمه جذاب برای ویدئوهای خود ایجاد کنید و سپس از تکنیک‌های ویرایشی موثر برای حفظ و افزایش علاقه در طول ویدئو استفاده کنید. ستون ویدئوهای پیشنهادی برای حفظ تعامل بینندگان طراحی شده است و با شناسایی ویدئوهای دیگر مرتبط با آنچه که آن‌ها در حال حاضر تماشا می‌کنند و هماهنگ با علایقشان، این کار را انجام می‌دهد. در YouTube Analytics، از بخش Traffic Sources استفاده کنید تا ببینید بینندگان از چه کلماتی در نوار جستجو برای یافتن کانال و ویدیوهای شما استفاده می کنند. این ایده خوبی است که کلیدواژه های برتر عنوان یا حداقل توضیحات خود را در نظر بگیرید زیرا آنها قبلاً کلمات آزمایش شده و آزمایش شده ای هستند که ثابت شده است برای کانال شما ترافیک ایجاد می کنند.

ویدیوهای با کیفیت بالا از نظر تصویری و صوتی باعث می‌شود کاربران تجربه بهتری داشته باشند و احتمال بازگشت آن‌ها به کانال شما بیشتر شود. برگزاری مسابقات و اعطای جوایز به کاربرانی که در ویدیوهای شما مشارکت می‌کنند، می‌تواند تعداد بازدید و لایک‌های ویدیوهای شما را افزایش دهد. مسابقات می‌توانند کاربران را تشویق کنند تا ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند و دوستانشان را دعوت به مشارکت کنند. ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بازدید بیشتری دریافت کنید و کاربران بیشتری به کانال یوتیوب خود جذب کنید. استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت می‌تواند نرخ کلیک (CTR) ویدیوهای شما را افزایش دهد.

بر اساس این الگوریتم seo کلیه سایت‌های فروشگاهی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات تماس، سیاست بازگرداندن کالا به مشتری، محتوای مناسب برای کالا، سیاست قیمت گذاری مناسب و سایر مواردی باشند که بر اعتماد کاربران تاثیر می‌گذارد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. این الگوریتم اعلام می‌کند کسی که محتوا را می‌نویسد و در اینترنت منتشر می‌کند، باید در آن حوزه اطلاعات کافی داشته باشد. اعتبار زمانی کسب می‌شود که محتوای نوشته شده، دقیق و درست نوشته شده باشد. همچنین اعتمادپذیری یک سایت زمانی از بین می‌رود که از محتوای کپی شده و غیرقابل استناد استفاده کند.

این الگوریتم باعث شد تا موضوعات داغ و ترند، راحت‌تر در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرند. این الگوریتم از منابع متعددی مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های خبری و جستجوی کاربران برای تشخیص محتوای ترند استفاده می‌کند. یوتیوب قوانین جدیدی را برای افزایش شفافیت در تبلیغات و همکاری‌های تجاری وضع کرده است. تولیدکنندگان محتوا اکنون ملزم به افشای دقیق‌تر و واضح‌تر هرگونه همکاری تجاری یا تبلیغات در ویدیوهای خود هستند. یوتیوب همچنین نظارت بیشتری بر محتوای تبلیغاتی اعمال می‌کند تا از رعایت استانداردهای اخلاقی و قانونی اطمینان حاصل کند.

الگوریتم یوتیوب سرچ هیستوری کاربر، کلمات جستجو شده و… را در نظر می‌گیرد تا ویدئوهای متناسب با علایق آنها را پیشنهاد کند. این کاستومایزیشن سنگ بنای جذابیت YouTube است، زیرا کاربران را با ویدئوهای پیشنهاد شده به آنها درگیر نگه‌می‌دارد تا بیشتر در یوتیوب وقت بگذارنند. یوتیوب با پیشنهاد ویدئوهای مختلف به هر کاربر، رضایت آنها را نیز افزایش می‌دهد. در کل، الگوریتم‌های شفافیت و امانت در یوتیوب برای ایجاد یک محیط امن، قابل‌اعتماد و شفاف برای کاربران و محتواسازان تلاش می‌کنند. این الگوریتم‌ها به بهبود اعتماد کاربران به پلتفرم و افزایش کیفیت محتوا کمک می‌کنند و نقش مهمی در ارتقا تجربه کاربری یوتیوب ایفا می‌کنند.

الگوریتم گوگل به گونه‌ای عمل می‌کند که رتبه سایت‌های با محتوا و با ارزش افزایش پیدا کند. معمولاً داخل این وب سایت‌ها محتوای با کیفیت و اورجینال وجود دارد که قطعاً می‌تواند با موضوعات جستجو شده کاملاً همخوانی داشته باشد. در نتیجه الگوریتم را در رتبه بالاتر قرار می‌دهد تا بتواند به نتایج عالی دست یابد. کلمات کلیدی که به یوتیوب کمک می‌کنند محتوای شما را بهتر دسته‌بندی کند. این تگ‌ها به یوتیوب کمک می‌کنند موضوع ویدیو را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهد.

وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سال‌های اخیر استفاده گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی می‌کند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. یوتیوب در سال 2024، قوانین سختگیرانه‌تری را برای محتوای مرتبط با کودکان وضع کرده است. این پلتفرم اکنون نظارت دقیق‌تری بر ویدیوهایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، اعمال می‌کند. تولیدکنندگان محتوا ملزم به رعایت استانداردهای بالاتری در زمینه آموزش، سرگرمی و ایمنی کودکان هستند.

در این مرحله، معیارهای مختلفی که درباره آنها صحبت کردیم نیز بسیار مهم هستند. این الگوریتم‌ها از فیلترها و معیارهای متعددی استفاده می‌کنند تا از نمایش محتوای غیرمجاز به کاربران جلوگیری کنند. اگر شریک رسمی یوتیوب هستید؛ کاربران می‌توانند تبلیغات یوتیوب خود را بر روی محتوای شما انجام دهند و شما از آن درآمد کسب کنید. معاون مدیریت محصول یوتیوب، Shorts را تجربه‌ای جدید برای سازندگان و هنرمندانی می‌داند که می‌خواهند ویدیوهای کوتاه و جذابی را با استفاده از تلفن همراه خود تولید کنند. این به این معنی نیست که شما باید اطلاعات غلط بدهید یا وعده‌های دروغین دهید، بلکه باید از عناوینی استفاده کنید که کنجکاوی ایجاد کنند و مخاطب را ترغیب به کلیک بر روی ویدیو کنند.

نرخ کلیک (CTR) نسبت تعداد کلیک‌ها بر تعداد نمایش‌ها است؛ در واقع درصد کاربرانیست که پس از دیدن تامبنیل، روی ویدیو کلیک کرده‌اند. در این مقاله با بیش از 50 اصطلاح کلیدی یوتیوب آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند تا مفاهیم پیچیده را ساده‌تر بفهمید و مسیر رشد کانال خود را هموار کنید. پیشنهاد می‌شود که فقط و فقط به‌دنبال علایق مردم باشید و کانال خود را به نحوی تجزیه‌وتحلیل کنید که مردم تجربه خوبی از دیدن ویدئوهای شما داشته باشند. در حالی که می خواهید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، زیاده روی نکنید. شما همچنین می خواهید از آن کلمات کلیدی به طور طبیعی در متن استفاده کنید.

این روزها یوتیوب بخشی از درآمد تبلیغاتی اش را به تولیدکنندگان محتوا می دهد. این یعنی شما حتی اگر کسب و کار خاصی هم نداشته باشید، با تولید محتوا در یوتیوب درآمد خوبی به جیب خواهید زد. رعایت نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم، نقش مهمی در موفقیت احتمالی شما خواهد داشت. شما می ‏توانید در انتهای هر ویدئو چند تا ویدئو دیگر از کانال تان به کاربران معرفی کنید. اینطوری اگر آنها کانال شما را دوست داشتند، همیشه امکان تماشای ویدئوهای بیشتر را خواهند داشت. متاسفانه خیلی از کارآفرینان در یوتیوب اصلا به این نکته کلیدی توجه نمی ‏کنند.

الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبه‌‌بندی برای کوئری‌هایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود. در واقع به گوگل کمک کرد تا برای برخی از کوئری ها که قصد کاربر از جستجویشان دیدن محتوای جدید بود این محتواهای جدید در نتایج جستجو نشان داده شوند. بنابراین این طور نیست که برای تمام کوئری ها بروز بودن محتوا اهمیت داشته باشد. الگوریتم یوتیوب سیستمی هوشمند و پویا است که تعامل بین یوتیوبرها و بینندگان را تحلیل کرده و محتوای مناسب را به کاربران نمایش می‌دهد. برخلاف تصور سنتی که الگوریتم را یک غول محدودکننده می‌دانست، این ابزار با هدف رشد کانال‌ها طراحی شده است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای عنوان، توضیحات و تگ‌های ویدیوها بسیار مهم است. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Ahrefs می‌توانید کلمات کلیدی پرجستجو و کم‌رقابت را پیدا کنید. ابزارهای مختلفی برای تحقیق درباره کلمات کلیدی در دسترس است که می‌توانند به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب برای ویدئوی یوتیوب‌تان کمک کنند. برخی از محبوب‌ترین آنها عبارتند از Google Keyword Planner، Ahrefs و Semrush. این پیامدها شامل حذف محتوا، محرومیت موقت یا دائمی از فعالیت در پلتفرم یوتیوب و از دست دادن درآمد حاصل از ویدئو می‌شود.

در این مقاله، به سفری عمیق به قلب تکامل جستجو و الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال ۲۰۲۴ می پردازیم. این سفر، ما را با تاریخچه الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر نتایج جستجو آشنا می کند و به درک بهتری از سئو و بهینه سازی موتور جستجو می رساند. تگ‌ها کلمات کلیدی هستند که به یوتیوب کمک می‌کنند موضوع ویدیو را درک کرده و آن را در نتایج جستجو یا پیشنهادها به مخاطبان مرتبط نشان دهد. گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتم‌ها از یک سو می‌توانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی می‌توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکان‌پذیر است که این الگوریتم‌ها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آن‌ها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتم‌های مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی و سئوی وب‌سایت دارند، بپردازیم.

وقتی شما از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می‌کنید، باعث سردرگمی الگوریتم یوتیوب برای درک موضوع ویدئو می‌شوید. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. یعنی وب سایت‌هایی که با استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی و بدون توجه به ارزشمند بودن محتوا، سعی داشتند تا موتور جستجوی گوگل را فریب دهند.گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم Payday Loan را با هدف مقابله و جریمه کردن این وب سایت‌ها معرفی کرد. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. رعایت الگوریتم های گوگل، کلید اصلی برای دستیابی به موفقیت در دنیای آنلاین است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/