کنگره یک لایحه تاریخی را برای جرم زدایی از شاهدانه تصویب کرد



در حالی که صنعت شاهدانه در این ایالت ریشه دوانده است ، کنگره یک بار برای همیشه حذف ماری جوانا را از قانون مواد تحت کنترل فدرال بررسی خواهد کرد.

این اتاق روز جمعه در مورد قانون سرمایه گذاری مجدد و از بین بردن ماری جوانا و حذف قانون ، یا بیشتر قانونی که حشیش را جرم زدایی کرده و راه را برای لغو محکومیت های ماری جوانای فدرال بدون خشونت رد می کند ، رای خواهد داد.

قانون MORE همچنین فرصت های مالکیت در صنعت در حال ظهور را ایجاد می کند ، به جانبازان اجازه می دهد توصیه های پزشکی شاهدانه را از پزشکان باسابقه دریافت کنند ، و منابع مالی برای سرمایه گذاری مجدد در جوامع غیر متناسب تحت تأثیر جنگ مواد مخدر ایجاد می کند.

رای گیری روز جمعه ، برای اولین بار ، یک مجلس کامل کنگره است که به موضوع جرم زدایی فدرال از حشیش می پردازد.

نماینده امور مالی “بیشتر” ، نماینده ، گفت: “این کار درستی است که باید انجام شود.” Earl Blumenauer ، D-Ore. ، رئیس گروه شاهدانه کنگره. “برای مدت طولانی ، جنگ با مواد مخدر جوانان ، به ویژه سیاه پوستان را هدف قرار داده و توصیه های متخصصان را رد می کند.”

بلومناوئر ، که بخش کنگره اش مناطقی از پورتلند را شامل می شود ، از دهه 1970 ، زمانی که در مجلس قانونگذاری ایالت بود ، برای رفع ممنوعیت حشیش تلاش می کند. وی گفت: جنگ با مواد مخدر برای او “هیچ گاه منطقی نبود” و در عوض از دیدگاه “بدبینانه” رئیس جمهور ریچارد نیکسون درباره حشیش و سایر مواد کنترل شده متولد شد.

نیکسون در اوایل دهه 1970 “جنگ با مواد مخدر” را اعلام کرد و پس از افزایش مواد مخدر برای سرگرمی در دهه 1960 ، سو abuse مصرف مواد مخدر را “دشمن عمومی شماره یک” خواند. این هدف برای کاهش استفاده ، توزیع و قاچاق مجازات های شدید کیفری بود.

بلومینر گفت که برخلاف هروئین و کوکائین ، که داروهای لیست 1 نیز هستند ، شاهدانه اعتیاد آور نیست و مشخص شده است که دارای خواص درمانی برای کنترل درد است. (تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان های دیگر نشان می دهد که ماری جوانا واقعاً می تواند اعتیاد آور باشد.)

وی گفت: “مقبولیت عمومی در راس همه زمان ها است.” “این ایده ای است که زمان آن فرا رسیده است.”

شاهدانه در روز انتخابات ماه گذشته پیروز شد. رأی دهندگان در پنج ایالت – آریزونا ، نیوجرسی ، داکوتای جنوبی ، مونتانا و می سی سی پی – اقداماتی را برای قانونی کردن نوعی مصرف ماری جوانا تصویب کرده اند. اکنون 15 ایالت ، دو قلمرو و واشنگتن دی سی ، شاهدانه را برای تفریح ​​قانونی کرده اند ، در حالی که 34 ایالت و دو قلمرو ماری جوانا پزشکی را مجاز می دانند.

باربارا لی ، از کالیفرنیا ، که با همکاری Blumenauer این بودجه را تأمین کرد ، گفت: “برای دهه ها ، سیاست های تبعیض آمیز شاهدانه ، شکل دیگری از نژادپرستی سیستمیک را در آمریکا تداوم بخشیده است ، و این قانون روند عدالت ترمیم را برای افراد آسیب پذیر آغاز می کند.”

لی و بلومناوئر در نامه مشترک خود به کنگره گفتند که تلاش های آنها برای اصلاحات “مسئله مهم عدالت نژادی و جنگ نافرجام مواد مخدر را که جوامع رنگی ، به ویژه جوامع سیاه و قهوه ای را ویران کرده است ، تأکید می کنند.”

در این نامه آمده است: “ما دیگر نمی توانیم از تعهد خود برای جبران خسارات ناشی از این نوع مضر نژاد پرستی سیستمی چشم پوشی كنیم.”

روند عادی سازی شاهدانه مخصوص ایالات متحده نیست. این بخشی از ممنوعیت جهانی لغو این ممنوعیت است. کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد این هفته رای به حذف ماری جوانا و رزین ماری جوانا از خطرناکترین رده دارویی در جهان داد و زمینه را برای فرصت های تحقیق بیشتر هموار کرد.

علی رغم موفقیت اخیر در تلاش های اصلاحات ، بسیاری از قانون گذاران همچنان مخالف جرم زدایی فدرال از شاهدانه هستند. در میان آنها نماینده دبی لسکو ، R-Ariz. ، که قصد دارد علیه قانون بیشتر رأی دهد ، است.

لسكو در بيانيه خود از طريق پست الكترونيكي گفت كه دموكراتها “با هزينه وقت مجلس” با لايحه اي كه “هرگز در قانون نوشته نخواهد شد” انتخاب كردند.

وی گفت: “این فقط بی توجهی به تعهدات نیست ، اما این لایحه فقط یک سیاست بد است.” وی افزود: “هیچ چیز مانع از مصرف ماری جوانا در كودكان نمی شود ، به برچسب هشدار دهنده در مورد خطرات سلامتی ماری جوانا نیاز ندارد و علمی را كه نشان می دهد ماری جوانا مستقیماً بر قسمت های مغز مسئول حافظه و یادگیری تأثیر می گذارد ، نادیده می گیرد.”

طرفداران این لایحه مخالف این هستند که قانون “بیشتر” تنش های حقوقی بین ایالت ها و دولت فدرال را آشتی دهد. از زمان قانونی شدن ماری جوانای پزشکی در کالیفرنیا در سال 1996 ، ده ها ایالت برنامه های تفریحی و شاهدانه پزشکی را با نقض آشکار قانون فدرال ، ایجاد سردرگمی در مورد مالیات ، حمل و نقل و حتی سفر با ماری جوانا آغاز کرده اند.

آتش بس ضمنی میان ایالت ها و دولت فدرال در سال 2013 تدوین شد ، زمانی که معاون دادستان کل جیمز کول با انتشار یادداشتی دستورالعمل دادستان های فدرال را در مورد اعمال ماری جوانا بر اساس قانون مواد کنترل شده به روز کرد.

به اصطلاح Cole Memo پس از قانونی شدن رای دهندگان در کلرادو و واشنگتن ، حشیش را برای بزرگسالان صادر کرد ، حتی اگر ماری جوانا یکی از مواد مخدر در لیست 1. به دلیل مغایرت قوانین ایالتی با قوانین فدرال ، به دادستان ها دستور داده شد فقط در بالاترین سطح متمرکز شوند. از جرایم مرتبط با حشیش ، از جمله قاچاق اطفال ، توطئه کارتل مواد مخدر و دست داشتن در خشونت.

جاستین استرکال ، مدیر سیاسی سازمان ملی اصلاح قانون ماری جوانا یا NORML ، گفت: اگر شاهدانه از طریق قانون MORE برنامه ریزی شود ، بانک ها و م institutionsسسات بزرگ احتمالاً وارد صنعت ماری جوانا می شوند.

وی گفت: “حاکمیت بد زمانی است که شما ایالاتی داشته باشید که کاملاً مخالف دولت فدرال باشند.” “این باعث بی احترامی به قانون می شود.”

در حالی که وکلا انتظار دارند قانون MORE در مجلس تحت کنترل دموکرات ها پایان یابد ، سنا مانع دیگری است. رهبر اکثریت میچ مک کانل ، R-Ky ، تلاش های دموکرات ها را برای گنجاندن مطالعات تنوع به عنوان بخشی از اصلاحات شاهدانه بیان کرد و گفت که در سال جاری نمایندگان مجلس باید به خلاص شدن از بیماری همه گیر ویروس کرونا بپردازند.

با این حال مک کانل ، که از صنعت حشیش حمایت می کند ، سال گذشته در کالیفرنیا با اشخاصی از صنعت حشیش ملاقات کرد و به برخی از متخصصان علامت داد که شاید اصلاح حشیش بسیار نزدیک به واقعیت است.

ج. گفت: “این مسئله به طور فزاینده ای به یک مسئله دو حزب تبدیل می شود.” “دیم” والین ، مدیرعامل Vertical Wellness ، یک شرکت شاهدانه و CBD مستقر در کالیفرنیا. “وقتی به كشورهایی كه تازه قوانین حشیش را تصویب كرده اند نگاه می كنید ، آبی ، قرمز و بنفش دارید. بیشتر س aال این است كه چه موقع و چگونه اتفاق می افتد.”


منبع: green-chapter.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*