در صورتی که از نمای جلو یا عقب به این خودرو نگاه کنید احتمالاً متوجه گوناگون بودن آن نخواهید شد، البته کافیست نگاه خویش را به سمت نمای کناری بچرخانید تا تمامی چیز دست تان بیاید! هواکش اتومبیل را باز کنید، در رخ نیاز فیلتر را عوض کنید. اما به سراغ ۲۰۶ کوپه خودمان گشوده می گردیم. تراکم ۲۰۶ برابر کلیدی ۱۰۹۶ و چگالی ۴۰۵ هم تقریبا ۱۱۲۰ کیلوگرم است. پس بهتر است ۲۰ هزار km از این ۹۰ هزار را به ترافیک اختصاص بدهید و ۱۰ هزار km را نیز سوپاپ اطمینان پاره شدن تسمه تایم در اثر فشار بسیار یا این که کالا نامرغوب در لحاظ بگیرید. فضای صندوق هم ۲۴۵ لیتر هست که برای ۲ چمدان دستی مناسب به نظر می رسد. خودرویی که برای شرکت در مسابقات رالی ساخته شده بود. خودرویی که مغایر خیال عموم افراد، در داخل خاک ایران، دودر نشده و به رخ فابریکی اساسی این رخ و شمایل به کشورمان آمده است. از لحاظ قوای فنی تیپ ۱ و ۲ با یکدیگر مشترکند ولی تیپ ۲ از سیستم برق مولتی پلکس بهره می برد؛ فرمان آن نیز ۳ شاخه میباشد و ساعت دیجیتال در تیپ ۱ جای خویش را به ال سی دی تایپ A در تیپ ۲ دیتا است. موتور tu5 یک صدای سوت بخصوص و دلچسبی داره در صورتی که اون صدا هست که طبیعی هست و بیشتر این صدا وقتی خودش را نشون میده تو سرازیریها پا را از روی گاز بردارید وبذارید تو دنده که به جای این که موتور اتومبیل به گیربکس نیرو بده نیروی گیرایی و چرخها و گیربکس به موتور فشار بیاره میگن در این وضعیت یک چیزی مشابه فیلر می باشد من که هر از گهگاه اینکارو می کنم و جواب میده. همچنین همین شاخصه عیب موتور محسوب می شود، چون در وضعیت بنزین سوز چنانچه بنزین اساسی اکتان مناسب به آن نرسد، ممکن میباشد حساس مشکل احتراقی مواجه شود. پیشرانه ۲۰۶ RC، دارای اسمو رسم به موتور RC، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری بود که ۱۷۵ اسب بخار اقتدار داشت و همین ماشین را قدرتمند می تولید در مدت زمانه ۷٫۴ ثانیه از شرایط ساکن شدن به سرعت ۱۰۰ km بر ساعت برسد. عمل مهم انجام شده در TU5 این میباشد که به واسطهی ارتقا سوپاپها و اعمال تغییراتی، اقتدار خروجی پایانی عمده می‌شود (تقریبا ۱۰ درصد)، اما گشتاور خروجی نیز نسبتاً به همین نسبت افت می‌کند و همین دستور باعث میشود تا خودروهایی که از این پیشرانه استفاده میکنند، در شتابگیری و مسیرهای شیبدار از چالاکی و اقتدار به اندازه (در قیاس اصلی پیشرانههای دیگر) برخوردار نباشند و روزگار صفر تا ۱۰۰ آنها نیز اندکی عمده شود. موتورهای PSA TU خانوادهای از موتورهای چهار سیلندر ریز هستند که به وسیله کمپانیهای پژو و سیتروئن استعمال میشوند. این پیشرانه در اصل متعلق به خانوادهای از موتورهای استعمال شده در محصولات پژو و سیتروئن موسوم به موتورهای PSA TU است؛ گروهی از موتورهای ۴ سیلندر که برای اول بار در سال ۱۹۸۶ معرفی شدهاند. پیشرانه TU5 در واقع یکی از از پیشرانههایی میباشد که ایرانخودرو در ظاهر علاقهی خاصی به به کار گیری از آن پیدا کرده! این یک ۲۰۶ تمام فرانسوی است. اما تفاوت های با 206 ایرانی اصلی فرانسوی در چیست؟ همین موتور مشخصا توانست مصرف سوخت ماشین را تا قدری کمتر دهد ، اما به واسطه گشتاور ذیل خیس ، امکان کشش ماشین در گیر ضعف شد و از سوی دیگر وزن فراتر پژو پارس نسبت به پژو 206 مزید بر علت شد تا همین جور شتاب پایین تری از نوع موتور زانتیا سال داشته باشد. احتمالا تفاوت اهمیت این پیشرانه در قیاس دارای بقیه موتورهایی که به عنوان نمونه روی ۴۰۵ یا ۲۰۶ به فعالیت رفتهاند، در مصرف کاهش سوخت آن باشد. گاه این خاص بودن می تواند به سوار شدن بر یک عدد از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب ورژن ای گوناگون از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. همکاران تحریریه مگ پترونول کل سعی خویش را نمودند که اهمیت دستیابی به دفترچه راهنمای اتومبیل پژو 206 (هاچبک و صندوقدار) و پژو 207i در سالهای گوناگون عرضه همین اتومبیل در کشورمان کاملترین نوشته در حوزه راهنمای انتخاب بهترین روغن موتور 206 و 207 در مدلها و تیپهای مختلف مهم پیشرانه مختلف نگاشته شود. سفارش نگارنده آن هست که اگر خانواده ای پر جمعیت هستید، 206 نخرید و چنانچه خریدید مهم آن به هجرت نروید ! و درحال حاضر این موتور بر روی 206 گرفته تا 405 و پارس و رانا و حتی سمند ، کارگزاشتن شده ، اما قابلیتی که بر بر روی اتاق 206 از خود نشان می بدهید ، نشان دهنده کارایی واقعی همین موتور است . البته همین را نیز باید خاطر نشان کنیم که به برهان کیفیت متغیر محصولات ساخت داخل، برخی از تولیدات خودروسازان داخلی کلیدی ایرادات چندانی مواجه نبوده و در برعلیه بعضی خودروهای دیگر مرتبا صاحبانشان را به سمت تعمیرگاه میکشانند. همین سنسور یک پتانسیو متر میباشد که به چرخش روزنه گاز (بازوبسته شدن) مقاومت های متمایز از خود نشان می‌دهد . TU در دو مجموعه سوختی بنزین و دیزل در دسترس است. در سال ۱۹۹۹ و دو سال بعد از آن از رونمایی جهانی ۲۰۶، شاخه اسپرت کمپانی پژو، تحت عنوان «پژو اسپرت»، از ۲۰۶ WRC پرده برداری کرد. به جهت اشخاصی که هر دسته نگرانی در آیتم دقیقا چه جایی و همینطور هدایت در مورد چگونگی استعمال از پارس حساس موتور tu5 ، شما احتمالا می توانید اهمیت ما در ورقه وب تماس بگیرید.

ایندکسر