در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر و بالاتر از این موارد است . مشکل دیگر این است که با گسترش استفاده از ماهوارهها و تلویزیون کابلی، تماشاگر تلویزیون، تعداد کانالهای بیشتری برای انتخاب خواهد داشت؛ لذا چنانچه آگهی تلویزیونی کسلکننده باشد، خیلی راحت با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، از کانالهای دیگر استفاده خواهد کرد. 1. تصمیم در مورد غنا، فراوانی و اثربخشی: برای انتخاب کانال، بازارگذار باید تصمیم بگیرد که برای مثال، در یک سال در نظر دارد اولاً چه درصدی از مصرفکنندگان بالقوه از پیام وی مطلع شوند؛ ثانیاً طی یک سال، چند بار آن را دریافت کنند، ثالثاً چقدر از آن تاثیر بگیرند( برای مثال، پیامهای تلویزیونی، به دلیل استفاده از تصویر و صدا، بیش از پیامهای رادیویی اثر دارد و یا آگهی تبلیغاتی در یک مجلهی سبک تاثیر دارد). البته استفادهی بیش از اندازه از ترویج فروش، این خطر را دارد که مصرفکننده و یا خردهفروش، به آن عادت کند و انتظار داشته باشد که همیشه ادامه پیدا کند؛ لذا قطع کردن آن، به فروش لطمه میزند.

در روشهای پس از اجرای تبلیغات، برای مثال یک هفته پس از پخش آگهی در تلویزیون و یا چاپ آگهی در یک مجله، به سراغ مخاطبین میرویم و مطالعه میکنیم که چه مطالبی از آن را به خاطر میآورند. مشاوره بازاریابی به مجموعه ای از خدمات گفته می شود که وضعیت فروش شرکت ها و کسب و کارها را تحت تاثیر قرار می دهد و مشاور بازاریابی گیلان بهبود می بخشد. هنگامی که نوبت به درجه بندی تجارت شما می رسد، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید به درستی آن ها را برطرف کرده تا حرفه شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، رسانه های اجتماعی و بسیاری از کانال های دیگر دیده شود. و با کدام معیار و شاخص این تعیین می شود همگی نسبی است و بستگی دارد به رظایت زبان آموزان از معلم دارد. برنامهی تبلیغاتی باید از نظر اثرات ارتباطی و تاثیر آن بر فروش، بهطور منظم و در فواصل مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای استفاده از فعالیتهای ترویج فروش، عیناً مانند تبلیغات، بازارگذار ابتدا باید اهداف خود را مشخص کند؛ سپس ابزار یا ابزارهای مناسب را انتخاب نموده و برای آنها برنامهریزی نماید؛ پس از آن با انجام آزمایشهای قبل از اجرا و ارزیابی نتایج آنها، اقدام به اجرا نماید. 1. گزینش یک کانال مشخص: پس از انتخاب کانال، باید گزینش یک کانال ویژه، تصمیمگیری شود؛ برای مثال، اگر تصمیم گرفتیم که از تلویزیون استفاده کنیم، باید ببینیم که از کدام کانال تلویزیون بهتر است استفاده شود و اگر تصمیم گرفته ایم که از مجلهی وزین و علمی استفاده کنیم، ببینیم که مخاطبین ما، بیشتر از کدامیک از این مجلات استفاده میکنند. بازارگذار با عنایت به موارد فوق، باید پیامهای تهیه شده را مورد ارزیابی قرار داده و یک یا چند مورد آنها را انتخاب نماید. ارزیابی و گزینش پیام: از میان پیامهایی که تهیه شده، بهترینها باید برگزیده شود. وظیفه ی یک مشاور برندینگ با ایجاد تعامل میان مدیریت شرکت و بخش بازاریابی آن آغاز می شود. بررسیهای اخیر نشان داده است که در کشورهای صنعتی، استفاده از فعالیتهای ترویج فروش، روزبهروز فزونی یافته و سهم آن نسبت به کل بودجهی ترویج فروش، بیش از سهم تبلیغات شده است. به طور کلی میتوان گفت که بازارگذاران پیامهای بسیار زیادی را تهیه میکنند که از میان آنها، فقط تعداد معدودی را برگزیده و مورد استفاده قرار میدهند.

برخی از موسسات پیشرفته، برای گزینش، از عدهای از مصرفکنندگان استفاده کرده و نقطهنظرات آنها را مد نظر قرار میدهند. به همین دلیل از تکنیک های نقشه برداری ذهن و رهگیری چشم برای آگاهی از نیات درونی مصرف کننده استفاده می شود. ثانیاً طوری باشد که مصرفکننده تمایز آن را از محصول رقبا درک نموده و متوجه شود که چه مزیتی بر آنها دارد. اجرای یک پیام: چگونگی اجرای یک پیام نیز اهمیت ویژهای دارد. هرچقدر مهارتهای یک بازاریاب تلفنی بیشتر باشد شانس بیشتری در جذب مشتری و بستن قرارداد دارد. به طور معمول، یک استراتژی بازاریابی جهانی نیاز دارد تا تحقیقات جدید در بازار هدف جدید انجام و کشورهایی را که محصول تجاری ممکن است در آنجا موفق باشد را شناسایی و سپس برند را بومی سازی نموده تا نیازهای آن جوامع را منعکس نماید. شاید این کار در ابتدا کمی دشوار به نظر بیاید اما یکی از ترفندهای مشاوره بازاریابی محسوب می شود، برای همین است که گاهی بدون آن که قصد خرید داشته باشید دست پر از فروشگاه بر می گردید. چگونه می توانید نسبت به رقبا متمایز باشید؟ مشتریان با دانش امروز که به رسانههای الکترونیکی دسترسی دارند، میخواهند تا اطلاعات کافی در مورد یک محصول داشته و آن را با محصول رقبا مقایسه کرده و تصمیم خرید خود را بگیرند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مشاور بازاریابی استراتژیک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر