مشخصات کالا مشخصات گرانروی 20W-50 حجم 4 لیتر روش ساخت نیمه سنتتیک مدل 20W50 مناسب برای ماکسیما,زانتیا,پژو 405,سمند,پژو 206,پراید,پجرو,پژو روا, موتور زانتیا وانت نیسان سایپا,مدل های مختلف دوو,وانت ریچ,وانت زامیاد,لیفان 520 و همچنین سایر خودرو ها که در دفترچه فنی آنها روغن موتور سطح کیفی SL و ویسکوزیته 20W50 ذکر شده است. این خودرو بعد از توقف ساخت پژو 405 متولد شد و تولید آن تا سال دو هزار و چهار میلادی ادامه داشت. همچنین این اتومبیل سالها در ایران تولید شد اما بالاخره در سال هزار و سیصد و نود و نه شمسی بعل مصرف سوخت بالا ، استاندارد آلایندگی و استهلاک زیاد قطعات تولید آن متوقف شد. به منظور دستیابی به الزامات یورو 4 نیز پروفیل میل بادامک و منیفولدهای هوای خروجی تغییر کرده و به منظور تامین هدفهای آلایندگی کاتالیست از زیر بدنه خارج شده و بعد از منیفولد خروجی قرار گرفته است. که با از کار افتادن و یا حذف این سیستم، پیشرانه مورد نظر بلافاصله از استاندارد آلایندگی خارج میشود.

نقطه قوت زانتیا در مقابل ۳۲۳ به توان پیشرانه و سواری نرم و راحت آن برمیگردد. بدون شک نقطه قوت ماکسیما استفاده آن از پیشرانه قدرتمند V6 است که نه تنها در آن دوران، بلکه حتی امروز و در بازار دست دوم، هنوز هم به عنوان یکی از قدرتمندترین سدانهای بازار ایران شناخته میشود. اتومبیل پژو 406 دیزلی یکی از پرفروشترین خودروها در انگلستان شد. البته شاید مقایسه یک هاچ بک با یک خودروی خانوادگی سدان کار اشتباهی باشد اما زمانی که بخواهید با حدود 20 میلیون تومان در بازار محدود داخل خودرویی تهیه کنید، چند گزینه بیشتر ندارید و حتما دو گزینه اصلی شما پژو پارس و پژو 206 تیپ 6 خواهند بود. پژو 406 در دو نوع بنزینی و دیزلی تولید میشد که نوع موتور دیزلی آن طرفداران و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. پژو 605 مدت بسیار کمی در فرانسه تولید شد. مطابق نقشه اصلی قطعه تولید کرده و به عموم عرضه می کند . اصولا موتورهای xu برای همین موضوع طراحی و عرضه شدند .

البته این خودرو در بازار های اروپایی با نام 406 به بازار عرضه شد. اما محبوبترین این مدل ها پژو پارس TU5 است. این خودرو در واقع فیس لیفت یا همان تغییر شکل یافته پژو 405 است. اگر 208 نیوتن متر در دورهای پایین به دست میاد در واقع در حد یک موتور 2400 سی سی تنفس طبیعی هست که مقداری عجیب به نظر میرسه . پژو 605 در واقع نسخه لوکس پژو 405 بود که شباهت بسیار زیادی به برادر خود داشت. اینکه این موتور رو نصب کردید کار بسیار درست و منطقی هست چون دستکاری و سرهم بندی یک موتور دیگر هرگز کار جالبی از آب در نمیاد . البته خودوری دیگر نیز در طراحی پژو پارس دخالت دارد و آن پژو 605 است. تفاوت ظاهری این مدلهای مختلف با هم بسیار ناچیز است و تفاوت فقط در موتور و گاهی سیستم انتقال قدرت آنها است. برای نویسنده همین مقاله که علاقه بسیار زیادی به اتومبیل دارد اتفاق افتاد که روزی یک خودروی پژو 605 را از دور دیدم و تفاوت آنرا با 405 تشخیص ندادم.

ضریب ایرودینامیکی زانتیا از پرشیا بهتره.ولی به نظر من تو سرعت های بالا با زانتیا ادم یک اطمینان خاطری داره.و نرمیت خاص زانتیا راننده و سرنشین ها رو خسته نمیکنه.سیستم فرمان زانتیا خیلی بهتره از elx هست.صدای موتور زانتیا کمتر داخل اتاغ نفوذ میکنه.وقتی موتور elx دیدم طبق گفته دوستم بعضی قطعات ان باهم مشترک هست.تفربآ میشه گفت 40 تا 50 درصد قطعات موتوری مشترک هستند.ECU زانتیا 1800 از نوع Boschهست که یکی از بهترین ها است. همچنین نوسان دور موتور و یکی از دلایل خاموش شدن موتور هنگام کولر گرفتن گیر کردن و کثیفی موتور پله ای میباشد . •اگر دنده در سرما بد جا رفته و با گرم شدن خودرو دنده راحت جا می رود روغن واسکازین غلیظ است. پژو 605 نسخه لوکس و کت و شلوار پوش پژو 405 است. برای بررسی بهتر پرشیا لازم است ابتدا نگاهی به اقوام آن یعنی 405 ، 406 ، 605 بپردازیم. پس اینطور نتیجه میگیریم که پژو پارس یا پژو پرشیا (نام قدیمی کشور ایران) حاصل تلفیق خودروهای پژو 406 و پژو 605 است. این اتومبیل محصول کشور فرانسه است. میکند. با خرید عمده از تیاک از امکان ارسال رایگان به تمامی نقاط کشور بهره مند شوید.