اگرچه معمولاً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، اما پیستون ها با سطح مشخصی از بیضی شکل و مشخصات مخفی طراحی شده اند ، به این معنی که کاملاً گرد نیستند ، و قطر آنها در نزدیکی پایین دامن نسبت به تاج بزرگتر است. موتورهای توربوشارژی که به دورهای خیلی بالا میرسند، به پاشش سوخت بسیار دقیقتری نسبت به دیگر انواع پیستون جک s5 موتورها نیاز دارند. علائم اولیه خرابی انژکتور همیشه قابل تشخیص نیستند، زیرا موتورهای مدرن حسگرهای درونی و کامپیوترهایی دارند که میتوانند نسبت سوخت و هوا را به نحوی اصلاح کنند تا مشکلات جزئی جبران شوند و راننده، اثر آنها را احساس نکند. برای کسی که به خودرویش اهمیت میدهد، اما دانش فنی کافی ندارد، تشخیص سلامت موتور خودرو و دریافت علائم گرفتگی انژکتورها ممکن است کار دشواری باشد. حتی بعد از بروز عیب، قبل از اینکه خودروی خود را به مکانیکی ببرید، افزودن یک مایع تمیزکننده انژکتور به مسیر سوخت (مسیر سوخت از باک تا ریل سوخت و انژکتورها) ممکن است مشکل خودرویتان piston 125 dt را حل کند. همیشه برای اطمینان از اینکه مشکل خودرویتان کجاست، به مکانیک خبره مراجعه کنید. مگر اینکه از خودروی خود بهدرستی نگهداری کنید.

قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، باید گفت که هیچ روش مطمئنی برای مطلع شدن از وضعیت دقیق سلامت انژکتورها وجود ندارد، جز اینکه بهصورت دستی نازلهای سوخت پاش بررسی شوند و با کمک دستگاههای مخصوص، آزمایشهای جریان سوخت صورت گیرد. جریان روغن در حفره خنک کننده نباید از جریان روغن از طریق انژکتور کمتر از 80٪ باشد. این قطعه، استوانه ای شکل است که به شاتون متصل می شود و از طریق جریان رفت و برگشت در سیلندر عمل می کند. پیستون: استوانه توخالی سربسته ای است که نیروی احتراق را توسط شاتون به میل لنگ منتقل مینماید . پیستون در سر بازش که سطح پایینی آن است به شاتون و میللنگ متصل است. بنابراین، تمام مطالبی که در ادامه میآیند، تنها برای افزایش قدرت تخمین شما هستند و میتوانند هشیاری شما را نسبت به وضعیت سیستم سوخت خودرویتان افزایش دهند. تراش دادن واشر سرسیلندر دقت بسیاری میخواهد چون اگر حتی مقدار کم یاز ضخامت آن کاهش یابد باعث کاهش محیفضه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور خودرو میشود و متواند مشکلات زیادی از جمله گرم شدن بیش از حد موتور را ایجاد کند. میدانیم که تمیز کردن انژکتورهای (سوختپاشهای) خودروهایمان در بهبود عملکرد آنها مؤثر است، اما چقدر دقیق میتوانیم بگوییم که چه زمانی نیاز به تمیز شدن دارند؟

امکان دارد که موتور مشکل گرم شدن داشته باشد. انژکتورشورهای مایع برای افزایش اکتان سوخت طراحی نشدهاند و راهحلی برای این مشکل نیستند، ولی محصولاتی در بازار هستند که علاوه بر شستشوی انژکتور، عدد اکتان بنزین را بالا میبرند و در نتیجه به کاهش ناک یا انفجارهای نامنظم خطرناک کمک میکنند. این موضوع بهخصوص در خودروهایی که در سیکلهای کوتاهمدت حرکت میکنند، بیشتر اتفاق میافتد (مانند پیمودن مسافتهای کوتاه در شهر) زیرا روشن و خاموش کردن مکرر موتور، گرفتگی انژکتورها را افزایش میدهد. دریافتشده در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱. کلیه لوازم برقی، الکترونیکی، بادی (پنوماتیک) استفاده شده روی این دستگاه از مارکهای معروف در بازار میباشند. سرسیلندر کامل سوپر داریم که شامل میلسوپاپ تقویتی، واشر سرسیلندر، کاسهنمک عینکی، لاستیک در قالپاق میشود و کلیه متعلقات و نیازمندیهایی را که برای یک سرسیلندر کامل نیاز است داخل یک پک قرار دادهایم. در این نوع پیستون، برشی کامل در دامنه ایجاد میشود تا از برخورد میللنگ با آن جلوگیری شود. مخلوط سوخت و هوای فقیر (هوای زیاد و بنزین کم) در سیلندرها منجر به احتراق ناقص میشود. باید به این هم توجه داشت که در هر موتور و پیستون خودرو و بستگی به کار کرد آن ها تعداد رینگ ها کم یا زیاد می شود که این تعداد از سه تا هفت متغیر است .

البته چنین نیست که مشکل ناک یا احتراق نامنظم در اتومبیلهای غیر توربوشارژ که از موتورهای تنفس طبیعی استفاده میکنند، مشکلساز نباشد و قطعاً در این موتورها نیز میتواند تأثیر منفی بگذارد. در غیر این صورت ممکن است باز هم دچار مشکل شوید. نکته مهم: اگر تنها یکی از انژکتورها دچار مشکل شده است، فقط آن انژکتور معیوب را تعویض نکنید. بنابراین خودروی معیوب در آزمونهای معاینه فنی، مردود میشود. در شمارههای گذشته به طور مفصل در مورد سیستمهای انژکتوری و مزایای آنها نسبت به کاربراتور توضیحاتی دادهایم. هیدورژن به دو صورت میتواند برای خودروها، سوخت مناسبی باشد برای خودرهایی که مهندسی ساخت آنها بر اساس استفاده از موتور الکتریکی است و همچنین خودروهایی که دارای موتورهای احتراق درونی هستند.در موتورهایی که طراحی آنها الکتریکی است در یک واکنش شیمیای میتوان هیدورژن و اکسیژن را ترکیب نمود و نتیجه این واکنش کمی بخار آب و الکتریسیته است که به کمک آن خودرو میتواند به حرکت خود ادامه دهد.در موتورهای احتراق درونی نیز بجای استفاده از بنزین برای به حرکت در آوردن پیستونها و شفتها هیدروژن سوخت مناسبی درون سیلندرهاست که به انفجار در آید و انرژی تولید شده را به پیستون ها منتقل کند.مزیت هیدروژن نسبت به بنزین عدم تولید گاز خطرناک CEO2 است که بجای آن، این واکنش کمی بخار آب تولید میکند هم اکنون بعضی از کمپانی ها مانند هوندا و بی ام و در حال تولید بعضا خودرهایی با سوخت هیدروژنی هستند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون مزدا 2000 وب سایت خود باشید.

ایندکسر

آموزش جاوا اسکریپت یوزرکد